bolha.com MojeDelo.com

14 blagodejnih iz kuhinje Zdrava živila

Deli:
Facebook
Twitter

Povej mi, kaj te boli, in povem ti, kaj pojej. Prevetrite spomin ali mu dodajte nove podatke – kaj olajša glavobol, kaj preganja nespečnost, kaj blaži stres … Štirinajst živil za lajšanje vaših težav.

  1. BANANE: stres, zaskrbljenost, nemirnost. V srednje veliki banani je 30 odstotkov dnevno potrebnega vitamina B6, ki sodeluje pri sproščanju serotonina, “hormona sreče”.

  2. ROZINE: visok krvni pritisk. Raziskave so pokazale, da polifenoli v rozinah (in seveda grozdju, grozdnem soku in vinu) dobro vplivajo na ožilje in pomagajo nižati krvni pritisk. Namesto nekaj piškotov zato raje pojejte pest rozin.

  3. JOGURT: zaprtost in vetrovi. Jogurt učinkovito “potisne” hrano skozi prebavni trakt. Da bakterije v jogurtu blagodejno učinkujejo na prebavila, pa je znano že dolgo. Jogurt lahko zamenjate s kislim mlekom ali kefirjem.

  4. MARELICE: ledvični kamni. Že osem suhih marelic naj bi vsebovalo ravno prav vlaknin, kalija in natrija, da preprečijo nabiranje mineralov v urinu in nastajanje ledvičnih kamnov, menijo ameriški strokovnjaki.

  5. TUNINA: slabo razpoloženje. Strokovnjaki pravijo, da gre zasluga omega 3 maščobnim kislinam. Elizabeth Somer, avtorica knjige Eat Your Way to Happiness, pravi, da so ravno omega 3 maščobe “lahko učinkovite pri zdravljenju depresije”.

  6. HRUŠKE: visok holesterol. “Junak” v hruškah je pektin, ki znižuje povišan holesterol (in s tem raven slabega LDL-holesterola)

  7. MED: kašelj. Da med lajša kašelj, vedo že otroci. In raziskave potrjujejo: dve žlički temnega, gostega medu sta bolj učinkoviti kot večina sirupov proti kašlju in drugih zdravil.

  8. KAMILIČNI ČAJ: zgaga, krči, vetrovi. Dve žlički suhih cvetov kamilice prelijte z vrelo vodo, pokrijte in pustite stati 15 minut.

  9. FIGE: hemoroidi. V štirih suhih figah naj bi bilo toliko vlaknin, da ne boste zaprti, to pa pomeni tudi veliko manjše tveganje za hemoroide.(Foto: Shutterstock)

  10. BAZILIKA: trebušne težave. Eugenol, spojina, ki jo najdemo tudi v baziliki, deluje protibolečinsko, lajša slabost, krče in drisko.

  11. INGVERJEV ČAJj: slabost. Da ingverjev čaj blaži slabost (tudi potovalno in slabost v prvih mesecih nosečnosti), je pokazalo že na desetine študij.(Foto: Shutterstock)

  12. PURANJE MESO: nespečnost. V puranjem mesu je veliko triptofana, aminokisline, ki pomaga proizvajati serotonin in melatonin, hormona, ki uravnavata spanje.

  13. ČESEN: infekcije, ki jih povzročajo kvasovke. Esencialna olja v česnu med drugim zavirajo razmnoževanje glivice kandide v telesu. Raziskave kažejo, da podobno delujejo tudi esencialna olja pomaranče, timijana in nageljnovih žbic.

  14. KROMPIR: tenzijski glavobol. Ogljikovi hidrati v krompirju lahko ublažijo tenzijski glavobol, saj dvignejo raven serotonina.

Avtor: T. T.

Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih