bolha.com vreme.net MojeDelo.com

Artičoke za boljšo prebavo Zdravo živilo

Deli:
Facebook
Twitter

Artičoke so zdrave, posebnega okusa, preproste za pripravo in zanimivega videza. Medicina jih že več stoletij ceni zaradi njihovega blagodejnega učinka na želodec, žolč in jetra.

Strokovnjaki so ugotovili spodbuden vpliv pripravkov artičoke na znižanje krvne koncentracije holesterola, nekatere raziskave pa so pokazale kar od 10- do 15-odstotno znižanje ravni holesterola ob rednem uživanju.

Proti žolčnim kamnom

 Artičoko so poznali že antični Grki in Rimljani, pripravljali pa so jo kuhano ali surovo. Nato so pozabili nanjo in šele v prejšnjem stoletju so odkrili njeno zdravilno moč pri obolenjih jeter in žolča. Artičoka namreč spodbudi nastanek in izločanje žolča ter s tem preprečuje nastanek žolčnih kamnov, odpravi prebavne motnje, kot sta napihnjenost in siljenje na bruhanje, cenjena pa je tudi zato, ker izboljša jetrno presnovo.

Artičoka vsebuje naravne varovalne snovi – antioksidante, poleg tega pa je bogata z vitamini (karoteni, vitamini B, vitamin C), železom in magnezijem. Zanimiv je tudi podatek, da artičoke zbujajo tek.

Kako jo uživamo?

Običajno jemo kuhane plodove oziroma cvetove. Mediteranska kuhinja pozna veliko različnih jedi prefinjenega okusa prav iz artičoke. Tisti, ki jim jed iz artičok ne diši, si lahko iz njenih listov pripravijo skodelico čaja.

 

JEDI Z ARTIČOKAMI

Špageti z artičokami

Kremna juha iz artičok

Testenine s kozicami

Avtor: A. K.

Komentarji0

Še ni komentarjev.

Dodaj komentar
Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih