bolha.com MojeDelo.com
(Persea americana)

Avokado

Na kaj moramo biti pozorni pri pripravi?

Na policah z zelenjavo oziroma bolje rečeno s sadjem moramo najprej premisliti kdaj bomo avokado uporabili: če ga želimo uživati še isti dan, moramo nujno seči po sadežu z lepo zeleno barvo in ko ga stisnemo, se mora rahlo vdati. Če ga želimo jesti šele čez nekaj dni, kupimo relativno trd avokado, saj bo dozorel šele doma. Ker se meso sadeža zelo hitro rjavkasto obarva je najbolje, če mu takoj dodamo limonin sok in/ali ga hranimo skupaj z njegovim semenom. Avokado obstoji v hladilniku 2 do 3 dni, ko pa je enkrat prerezan in obdelan je najbolje, če ga pojemo še isti dan.

Kratka zgodovina avokada

»Aligatorjeva hruška« izhaja iz Srednje in Južne Amerike, od koder so jo v 16. Stoletju, tako kot mnogo drugih vrst sadja in zelenjave, v Evropo prinesli španski osvajalci. Sama beseda avokado je izpeljana iz azteške besede ahuacatl, kar pomeni »gozdno maslo«. Podobni pomeni so se pojavljali tudi v Evropi. Znana so imena kot so maslena hruška, masleni sadež ali tudi algatorjeva hruška predvsem zaradi sestave, njegove oblike in zelene, usnju podobne skorje.

Biološke značilnosti

Avokado najdemo načeloma na policah z zelenjavo, ter ga največkrat tudi pripravljamo kot zelenjavno jed. V resnici avokado spada med sadje. Jagodni sadež, ki ga štejemo k družini lovorovk, raste v tropskih in subtropskih področjih na 20 m visokih drevesih. Sadež v obliki hruške lahko, odvisno od vrste, tehta od 200 g in vse do 1 kg. Sadno meso je zeleno-rumene barve in bogato z maščobami. V največ primerih ga obdaja tanka zelena lupina. Avokado je rahlo sladkega okusa in malo spominja na okus po orehih. Po vsebnosti maščob je primerljiv samo z olivami. V sadežu se nahaja seme v velikosti oreha, ki je neužitno.

Za zdravje in telo

Avokado s 161 kcal/100 g vsekakor ni jed za ohranjanje vitkosti. Vendar vsebuje večkrat nenasičene maščobe, ki so izredno zdrava vrsta maščob in so izjemen vir energije. Alfa linolna kislina varuje pred težavami s srcem in ožiljem. Sestavine kot so kalij, magnezij in folna kislina krepijo živčevje. Avokado uravnava holesterol in pospešuje pebavo, poleg tega pa vsebuje tudi vitamine B in vitamin E.

Avtor: Jazkuham.si

Komentarji0

Še ni komentarjev.

Dodaj komentar
Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih