bolha.com MojeDelo.com
(Beta vulgaris)

Blitva

Na kaj moramo biti pozorni pri pripravi?

Blitva za razliko od večine druge zelenjave žal zelo hitro ovene. Ko jo kupimo še hrustljavo in svežo, jo moramo po možnosti hitro pripraviti še isti ali pa naslednji dan. V skrajnem primeru lahko blitvo damo tudi zamrzniti, vendar jo prej minuto ali dve blanširamo. Kar se tiče priprave, se blitva dobro obnese povsod, kjer jo lahko nadomestimo tudi s špinačo. Kuhamo jo lahko bodisi nekaj minut v slani vodi bodisi pečemo pol ure v pečici ali pa jo dobrih deset minut kuhamo na sopari. Posebna uspešnica je hrustljava solata iz mladih surovih listov blitve.

 

Zgodovina blitve

Čeprav je blitva na prvi pogled in tudi po okusu neverjetno podobna špinači, je po izvoru v resnici bolj v sorodu z rdečo peso. Za razliko od barvitega gomolja pa so pri blitvi glavni del listi. Blitva je bila že pri Rimljanih in Starih Grkih v 4. stoletju našega štetja vsesplošno znana kot zdravilna rastlina. Na obalnih področjih Sredozemlja je menda metlikovka (Chenopodiceae) v svoji divji obliki že od nekdaj marsikomu potešila lakoto.

Biološke značilnosti

Dveletno rastlino glede na način priprave delimo na listnato blitvo, ki ima tanjša stebla, in na stebelno blitvo. Pri prvi vrsti se odtrga in pripravi le majhne široke liste s pecljem, pri stebelni pa je list izrazitejši in pecelj se brez prekinitve nadaljuje v listno rebro. Listi blitve so izrazito temno zelene barve in v dolžino merijo okoli pol metra. Špinačo včasih po okusu zelo težko ločimo od blitve, saj obe vrsti zelenjave sodita v isto družino, vendar pa je blitva veliko tesneje povezana z rdečo peso, ki izvira iz Severne Amerike.

Za telo in zdravje

Odkar je blitva znana kot užitna aromatična rastlina, vemo tudi, da ima zdravilni učinek. Tako ne pomaga le spraviti na noge počasnega črevesa, temveč zaradi vitamina B tudi pomiri živce. Čeprav blitva vsebuje oksalno kislino, ki je telo ne prenese, je njen delež v primerjavi s špinačo sorazmerno majhen. Zato pa ima blitva pomembne minerale kot fosfor, kalij, kalcij, magnezij in železo. Postrežemo jo lahko tudi z malo vitamina C, ki ga sicer po daljšem skladiščenju zelo hitro izgubi.

Avtor: Jazkuham.si

Komentarji0

Še ni komentarjev.

Dodaj komentar
Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih