bolha.com MojeDelo.com

Čas za malico Otroške jedi

Deli:
Facebook
Twitter

Nekaj ur po kosilu otroci običajno niso lačni, ampak vseeno potrebujejo nekaj kalorij in hranilnih snovi, ki so jih izgubili med popoldansko igro. Če je mogoče, tudi popoldansko malico postrezite pri mizi, saj lahko tako otrok pomalica v miru, ne da bi igra njegovo pozornost odvračala od hrane.

 

Za malico priporočamo polnozrnate jedi, kot je polnozrnati kruh s sirom, salamo, zelenjavnim namazom ali žitnimi kosmiči, mislije z mlekom, svežo zelenjavo, sezonsko sadje, mlečne izdelke, kot sta mleko in skuta, naravni jogurt s sadjem in pijačo, npr. vodo, zeliščni čaj, sadni čaj in močno razredčene sadne sokove. Vsa ta živila so polna hranilnih snovi, vsebujejo pa malo maščob in sladkorja.

Sladkanje v zmernih količinah

Pazite, da svojega otroka ne boste preveč navadili na sladkarije. Ponudite mu jih vsake toliko časa, po možnosti ne vsak dan, če pa že, naj se s sladkarijami sladka le enkrat na dan, najbolje takoj po glavnem obroku. Tako si ne bo pokvaril teka ter bo v imel trebuščku dovolj prostora za hranilna živila in jedi.

Poleg sladkarij, kot so kolači, pecivo, piškoti, bonboni, čokolada in sladoled, k nezdravim živilom, ki naj bi jih otroci uživali v zmernih količinah, prištevamo slane prigrizke, kot so čips, slani arašidi in slani krekerji, ter nekatere pijače, kot so kakav, ledeni čaj, kokakola, oranžada in druge gazirane pijače.

Alternativne sladkarije

Poznamo tudi izdelke, ki vsebujejo alternativna sladila, kot sta trsni sladkor in sadni sirup. Ta sladila niso bolj zdrava od sladkorja, vendar jih imajo ljudje vseeno radi predvsem zaradi posebnega okusa. V resnici še hitreje povzročijo nastanek zobne gnilobe kot sladkor.

Čezmerno uživanje sladil v vsakem primeru ni zdravo. Raziskave so pokazale, da se zaradi uživanja sladkih živil želja po sladkem še poveča.

Kot sladilo se uporabljajo tudi druge snovi (npr. sorbitol in ksilotol), ki so za zobe boljše kot sladkor, toda v velikih količinah povzročajo drisko in povečujejo željo po sladkem.

Sladkarij in slanih prigrizkov ne prepovejte

Prepoved sladkarij in slanih prigrizkov ni potrebna. Najbolje bo, da otroka že od vsega začetka navajate, da jih uživa zmerno.

Za vas smo pripravili nekaj nasvetov, ki vam bodo zagotovo v pomoč, ko boste otroka navajali na zmerno in zdravo uživanje manj zdravih dobrot. 

  • Če imate doma veliko zalogo sladkarij in slanih prigrizkov, je tudi skušnjava večja. Najbolje je, da ta živila doma hranite v majhnih količinah.
  • Sladkarije in slani prigrizki naj otroku ne bodo na dosegu rok, saj si bo sicer z njimi z veseljem postregel kar sam.
  • Z otrokom določite uro, ko lahko dobi sladkarije ali slani prigrizek: najbolje po enem od obrokov.
  • Obiski s seboj radi prinesejo sladkarije. Z otrokom se dogovorite, da ne bo vseh sladkarij pojedel naenkrat, ampak jih bo shranil v škatlico in se z njimi sladkal več dni.
  • Sorodnike in prijatelje prosite, naj ob posebnih priložnostih, kot so rojstni dnevi in prazniki, otroku raje podarijo kakšno drugo malenkost, ne vedno sladkarij.
  • Za konec kosila postrezite sladico, npr. domači puding, skuto s sadjem, sadno solato ali sadno-mlečni napitek. Tako bo otrok po kosilu čutil manj potrebe po sladkem.
  • Če ob gledanju televizije jemo sladkarije ali slane prigrizke, hitro pojemo preveč, saj smo v televizijo tako zatopljeni, da se pozabimo nadzorovati. Zato ni dobro, da sladkarije ali slane prigrizke otroku ponudite, medtem ko gleda televizijo.
  • Če si po jedi otrok takoj umije zobe, se njegova želja po sladkem zmanjša.

Kolikšne naj bodo porcije?

Z živili, ki vsebujejo veliko sladkorja ali maščob, bi morali na dan prejeti manj kot 10 % potrebne energije. Za otroka, ki obiskuje vrtec, to pomeni približno 150 kcal. Teh 150 kcal otrok prejme, če poje 5 koščkov čokolade ali 5 maslenih piškotov ali 1 čajno žličko čokoladne kreme ali 200 ml oranžade.

Koliko sladkorja se skriva v določenih sladkarijah:

1 bonbon – 2 kocki sladkorja, 1 vrečka gumijastih bonbonov – 65 kock sladkorja, 1 kepica sladoleda – 3 kocke sladkorja, 1 čokoladni bonbon – 5 kock sladkorja, 1 steklenica kečapa (800 g) – 80 kock sladkorja, 100 g čokolade – 18 kock sladkorja, 1 liter kokakole – 40 kock sladkorja, 1 mlečna rezina za otroke – 5 kock sladkorja

Avtor: Jazkuham.si

Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih