bolha.com MojeDelo.com

Jejte pametneje: 19 možnosti Zdrava živila

Deli:
Facebook
Twitter

Izbirati prava živila je preprosto, a včasih vseeno težko. Preverite zdrave in manj zdrave različice živil, ki so pogosto na krožniku. In znanje nato prenesite še na ostala živila. Jejte bolj zdravo že danes!

 

  1. PIŠČANEC. Odlično: svež, popečen piščančji file. Srednje: dimljen piščančji file. Slabo: piščančja salama, piščančje hrenovke, piščančji ocvrtki.
  2. TESTENINE. Odlično: polnovredne testenine. Srednje: testenine iz bele moke. Slabo: instant testenine.
  3. JAJCA. Odlično: jajca proste reje. Srednje: jajca, obogatena z omega 3 maščobnimi kislinami. Jajca proste reje naj bi imela 35 odstotkov manj nasičenih maščob, 60 odstotkov več vitamina A, nutricionisti pa pravijo, da imajo tudi več omega 3 maščobnih kislin kot jajca, obogatena z omega 3.
  4. KRUH. Odlično: polnozrnat integralni kruh. Srednje: polbel ali bel kruh. Slabo: bel kruh za toast.
  5. GOVEDINA, SVINJINA. Odlično: popečeno pusto meso. Srednje: pršut. Slabo: "mokra" salama, hrenovke, suha salama.
  6. JOGURT. Odlično: navadni jogurt. Srednje: jogurt s sadjem v koščkih. Slabo: sadni jogurtov napitek. Izberite navadni jogurt in ga jejte z medom, svežim sadjem, ovsenimi kosmiči ...
  7. POMARANČA. Odlično: sveža pomaranča. Srednje: 100-odstotni pomarančni sok (brez dodanega sladkorja!). Slabo: oranžada. Veliko pomaračnih sokov vsebuje preveč sladkorja, oranžade pa imajo po pomaranči le barvo, ni pa v njih nič vitaminov in ostalih hranil.
  8. ZELENJAVNA JUHA. Odlično: doma narejena zelenjavna juha. Srednje: zelenjavna juha iz konzerve ali juha iz zamrznjene zelenjave. Slabo: juha iz vrečke.
  9. RIŽ. Odlično: rjavi riž. Srednje: basmati. Slabo: instant beli riž.
  10. JABOLKO. Odlično: sveže jabolko. Srednje: jabolčna čežana ali jabolčni sok brez dodanega sladkorja. Slabo: kupljeni jabolčni piškoti, ploščice, pite ... Največ hranil je v svežem jabolku.
  11. KORENJE. Odlično: sveže korenje. Srednje: zamrznjeno mlado "baby" korenje. Slabo: zamrznjene že pripravljene priloge s korenjem (npr. korenje z medom).
  12. JAGODE. Odlično: sveže jagode. Srednje: jagodni džem brez dodanega sladkorja. Slabo: jagodna tortica z želatinastim prelivom. Veliko jagodnih desertov vsebuje umetni jagodni okus ter prav nič jagod.
  13. ANANAS. Odlično: svež ananas. Srednje: konzervirani obročki ananasa v ananasovem soku. Slabo: dodatno oslajen ananasov sok.
  14. FIGE. Odlično: sveže fige. Srednje: figov džem. Slabo: piškoti s figovim nadevom. V kupljenih figovih piškotih je med drugim veliko sladkorja in konzervansov.
  15. KORUZA. Odlično: kuhani koruzni storži. Srednje: koruzni tortilja čips. Slabo: koruzni kosmiči (cornflakes). Koruzni tortilja čips naj ima le tri sestavine: koruzo, olje in sol. Koruzni kosmiči so med drugim precej presladki.
  16. ARAŠIDI. Odlično: nesoljeni arašidi. Srednje: soljeni arašidi. Slabo: kupljeno arašidovo maslo.
  17. ŠPINAČA. Odlično: sveža špinača, ki jo v nekaj minuta podušite. Srednje: pakirana, že oprana sveža špinača. Slabo: zamrznjena, kremna špinača.
  18. BRESKVE. Odlično: sveže breskve. Srednje: konzervirane breskve v 100-odstotnem soku. Slabo: konzervirane breskve v sladkornem sirupu.
  19. ČESEN. Odlično: svež česen. Srednje: pretlačen česen v kozarčku. Slabo: česnova marinada ali solatni preliv.

Avtor: T. T.

Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih