bolha.com MojeDelo.com
(Brassica pekinensis)

Kitajsko zelje

Na kaj moramo biti pozorni pri pripravi?

Pri nakupu kitajskega zelja moramo biti pozorni, da so glave trdne in čvrste ter nimajo porjavelih listov. Če želimo kitajsko zelje kuhati, lahko kuhamo tudi mehke liste, saj v tem primeru ne vplivajo na okus. Kitajsko zelje ima prav poseben okus, kadar ga pripravimo svežega v solati. Pripravimo jo tako, da najprej odstranimo zunanje liste, preostale pa operemo, narežemo, nasolimo in pustimo stati nekaj ur, da spustijo vodo in se nekoliko zmehčajo. Če imamo kitajskega zelja preveč: Preostanek, ki še ni opran (nasprotno se listi popolnoma zmehčajo) enostavno spravimo v vrečko za zelenjavo in damo v hladilnik- tako ga lahko hranimo tudi do 2 tedna.

Kratka zgodovina kitajskega zelja

Kdor na Kitajskem išče „zob belega zmaja“, se nikakor ne bojuje z mitoliškimi bitji, ampak se želi oskrbeti z vitamini. Kitajsko zelje – kot pri nas imenujemo „zmajevo zobovje“ – velja na Kitajskem že stoletja kot zelo priljubljena zelenjava. Kitajsko zelje in vrsta zelja pak-choi igrata v kitajskem kraljestvu kot dobavitelja vitamina C že dolgo pomembno vlogo, v Evropi in ZDA pa sta postala znana šele od 19. stoletja naprej ter sta vse od takrat zelo cenjena.

Biološke značilnosti

Kitajsko zelje ima zelo malo skupnega z našimi zeljnatimi glavami. Gre za križnico, ki naj bi nastala s križanjem vrste zelja pak-choi (kitajskim pekiškim zeljem) in jedilno repo. Glava kitajskega zelja ima ovalno obliko in nima stržena. Kitajsko zelje lahko zraste tudi do pol metra visoko, njegova glava je včasih lahko tudi do dvakrat višja kot je široka. Njegovi zunanji listi so rumeno-zeleni, zaokroženi kot jajce in imajo belo osrednjo žilo. Za vrsto zelja pak-choi so značilni blitvi podobni, temnozeleni listi in mehkejše manjše glave.

Za zdravje in telo

Najboljša lastnost kitajskega zelja je vsekakor visoka vsebnost vitamina C, ki se ohrani tudi med kuhanjem. Kitajsko zelje je skoraj brez kalorij (100g imajo le 13 kcal) in oskrbuje naše telo s folno kislino, kar pospešuje celično presnovo. Prav tako vsebuje vitamin A in kalij, ki  odvaja vodo. V nasprotju z drugimi vrstami zelja, ga lažje prenašamo, saj ne povzroča prebavnih motenj in ga lahko uporabljamo tudi kot dietno hrano. Kitajsko zelje ne bi smelo nikoli manjkati na zimskem jedilniku, saj ne krepi le imunskega sistema in ščiti pred gripo, ampak v temnih dneh na nas učinkuje kot poživilo.




Avtor: Jazkuham.si

Komentarji0

Še ni komentarjev.

Dodaj komentar
Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih