bolha.com MojeDelo.com

»Kuhati dobro in s strastjo prave ljubezni je bistvo!« Zvezdana Mlakar o svojih prehranjevalnih navadah

Deli:
Facebook
Twitter

Dobrodušna igralka pravi, da od nje še nihče ni šel lačen in nezadovoljen. 

 

Kako bi opisali svoje prehranjevalne navade?

Zadnje čase, ko sodelujem v oddaji Dobro jutro na Televiziji Slovenija, so se moje prehranjevalne navade korenito spremenile. Sodelujem namreč v posebnem programu prenove, pomlajevanja in zdravega vstopa v zrela leta. Tako sem tudi začela redno telovaditi in tudi začela hujšati, saj z redno telesno dejavnostjo začneš kuriti tudi naložene maščobe. Ob podpori nove hormonske terapije (bioidentični hormoni) in novem prehranjevalnem redu sem opustila stare navade nerednega prehranjevanja, ko sem včasih na hrano dobesedno pozabila in jedla zgolj dvakrat na dan, zjutraj in zvečer. V zadnjem času sem opustila tudi belo hrano, se pravi beli sladkor, beli kruh, bele testenine, beli riž in krompir. Rezultati pa so naravnost neverjetni – v treh mesecih sem zdravo shujšala za osem kilogramov in izgubila dvanajst centimetrov v pasu. Počutim se odlično!

Koliko obrokov po navadi zaužijete na dan?

Na dan pojem najmanj pet obrokov. Tako nikoli nisem lačna in moj želodec ves čas dela. In pijem, pijem, pijem … Vodo, zeleni čaj brez sladkorja, sveže iztisnjen grenivkin sok …

Ali lahko opišete svoje tipične obroke?

Zajtrk se mi zdi najpomembnejši, saj se po jutru dan pozna! Imam namreč poseben protokol, kako začeti dan. Na tešče popijem kozarec mlačne vode s ščepcem himalajske soli in nato še kozarec vode s tableto zelenih alg. Minerali in vitamini, ki jih dobim s to mešanico, počistijo črevesje in dajo telesu energijo in zalet. Zatem naredim jogijsko vajo za aktiviranje črevesja. Medtem je zeleni čaj pripravljen ali pa si pripravim sok grenivke. In kombiniram – en dan zajtrkujem zeleni smoothi, ki si ga pripravim iz špinače, regrata, drobnjaka (oziroma vsega, kar je zelenega). Te sestavine v mešalniku zmešam še z banano ali jabolkom. Drugi dan si zmešam biokosmiče z ovčjim jogurtom ali kozjim kefirjem; naslednji dan pomešam ovčji jogurt s tuno iz konzerve. Kadar je časa res malo, si naredim sadni koktajl iz sadja, ki ga imam trenutno pri roki.

Največji problem sem imela z rednimi intervali prehranjevanja. To pomeni, da moram hrano nositi s seboj in se organizirati že dan prej, kako in kaj bom malicala.

Za malico po navadi pojem jabolko, pest oreščkov ali riževe vaflje. Navdušena sem tudi nad zelenim čipsom, ki si ga narediš doma iz zelja, ohrovta, prelitega s sojino omako, začinjenega s česnom, kurkumo in posušenega v pečici ali sušilniku.

Če sem doma, skuham dobro in zdravo kosilo z mesom – ni treba, da je vedno belo meso, obožujem tudi jagnjetino in uležano govedino, ribe. Predvsem me zanima poreklo mesa, da je slovensko in (če se le da) bio. Rada uživam zelenjavo, kuham dobre juhe, na kratko, da obdržijo v sebi čim več vitaminov in mineralov. Zraven pa vedno in najmanj tri vrste solat. Kuhati dobro in s strastjo prave ljubezni je bistvo, moji dve veliki učiteljici kuhe sta moja mama in Savina A. Ritter.

Če jem kosilo v mestu, jem v ˝svojih oštarijah˝; ne kompliciram – meso in solate. Rada grem tudi na prebranec in kislo srbsko zelje.

Večerje si privoščim samo, kadar sem ob večerih doma, kar je redkost. Če se le da, zvečer ne jem ničesar ali pa zelo malo. Moj trener namreč pravi, da majhna lakota spodbuja hormone rasti in mladosti, da delajo s polno paro.

Kaj radi jeste in česa ne marate?

 Ah, jaz rada jem! In kadar jem dobro, vedno rečem, kako malo je treba, da je človek zadovoljen in srečen. Neskončno rada jem hrano iz tujih dežel, hrano izpod peke in povsem svežo, denimo kozice naravnost iz morja, začinjene le z limono.

Razen belega škroba in glutena – hrane, ki dviguje glikemični indeks, jem vse po vrsti. Mogoče izrecno ne maram le vampov.

Katero jed sami najbolje pripravite?

Vprašajte mojo družino, prijatelje, ki prihajajo k meni na obisk –  še nihče od mene ni odšel lačen in nezadovoljen. Spečem dober kruh, lignje, pečenke, rižote, zmešam dobre solate.

Kako skrbite za svojo postavo?

Z dobro voljo, z ljubeznijo do sebe in življenja, s trdim delom, redno telovadbo in obrazno jogo. Pa seveda tudi z zdravim načinom prehranjevanja, ob podpori hormonov.

Kaj po navadi jeste pred nastopom?

Pred nastopom ne jem ničesar že leta. S polnim želodcem namreč ne morem delati, to pa pomeni, da po 18. uri ne jem ničesar in začutim volčjo lakoto nato okrog polnoči. Tako sem si tudi nabrala vso odvečno maščobo skozi leta. Zdaj se imam pod nadzorom in pojem takrat kak jogurt, da se nekoliko potolažim.

Enkrat na teden si tudi dovolim, da lahko pojem vse, kar si želim – kadarkoli in popolnoma narobe! A je nezdrave in redilne hrane na mojem seznamu želja vse manj, saj sem spremenila in naredila red v glavi. Če pa se res pregrešim in če res pretiravam (kar je seveda prav tako potrebno, saj ne moremo živeti vedno prav), popijem glino, zmešano v vodi. To poskrbi, da se vse slabo odplakne iz mene.

 

Avtor: Jazkuham.si

Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih