bolha.com MojeDelo.com

Razlogi za mediteransko dieto Zdravo

Deli:
Facebook
Twitter

Mediteranska dieta ni le med najbolj zdravimi načini prehranjevanja, ampak razvaja tudi z okusi. Preberite nekaj glavnih razlogov, zakaj izbrati mediteransko dieto.

  1. Jedli boste veliko sadja in zelenjave – in dobili obilico vitaminov, mineralov in vlaknin. Nikoli ne pozabite na zeleno listnato zelenjavo, jagodičevje, agrume … Namesto sladice večkrat posezite po sadju.
  2. Mediteranska dieta vključuje veliko žitaric (izberite polnovredne različice), stročnic in oreščkov. Vsebujejo veliko vlaknin, ki skrbijo za prebavo, in so veliko bolj zdravi kot bel kruh, običajne testenine … Vsak dan pojejte nekaj oreščkov.
  3. Ribe! Ribe (za pečenje uporabite olivno olje) so praviloma večkrat na jedilniku. Strokovnjaki jim hvalo najglasneje pojejo zaradi omega 3 maščobnih kislin, ki so odlične za srce, ožilje in živčevje.
  4. Olivno olje! Na blagodejnosti olivnega olja, ki je ključno pri pripravi jedi, strokovnjaki opozarajo že dolgo – zaslužne so zdrave maščobe. Olivno olje uživajte vsak dan – lahko ga “namažete” kar na kruh.
  5. Rdeče vino je še ena zvezda mediteranske diete, saj vsebuje ogromno antioksidantov. A uživajte ga zmerno – kozarček ob kosilu ali večerji bo čisto dovolj.
  6. Če sledite mediteranski dieti, boste pojedli zelo malo nasičenih maščob (največ se jih skriva v kupljenem pecivu, že pripravljenih jedeh …), ki jih medicina med drugim povezuje s povečanim tveganjem za bolezni srca in ožilja.
  7. Zdrave maščobe, ki so pomemben del mediteranskega načina prehranjevanja, “čistijo” arterije in uravnovešajo raven krvnega sladkorja. Še malo gibanja in krvni tlak bo ostal tak, kakršen mora biti.
  8. Ker z mediteransko dieto telo dobi veliko antioksidantov in vlaknin, je tveganje za nekatere oblike raka in precej drugih bolezni manjše, kar je potrdilo že nič koliko neodvisnih raziskav.
  9. Malo rdečega mesa. Ker je na jedilniku malo rdečega mesa (in le malo belega in mlečnih izdelkov ter več rib, stročnic …), mediteranska dieta “pazi” na raven slabega holesterola, kar pomeni manj možnosti za bolezni srca in ožilja, hipertenzijo …
  10. Dostopnost in preprostost sta še dve odliki mediteranske diete. “Sestavine” so pravzaprav dostopne vedno in povsod, priprava jedi pa ni zapletena.
  11. Mediteranska dieta je nenazadnje zelo okusna. Kdo bi lahko kaj očital kuhinji južne Italije, Krete in drugih grških otokov …? Izbira živil in jedi je ogromna – le izberite prave in jih pripravite “po mediteransko”.

Avtor: T. T.

Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih