bolha.com MojeDelo.com

Nasveti za lepo postavo Poletje

Deli:
Facebook
Twitter

Poletje je že tu, v kopalkah si pa še kar niste všeč? 

Z našimi nasveti boste hitro izgubili še tistih nekaj odvečnih kilogramov.


 

1. Ne stopite lačni v nov dan

Ali vam zjutraj pogosto zmanjka časa za zdrav zajtrk? Ali pogosto kar na poti v službo na hitro pojeste rogljiček ali sirovo štručko? Že mogoče, da tako prihranite čas, ampak to ni pravi način do lepe poletne postave. V takšnih in podobnih »prigrizkih« se skriva ogromno praznih kalorij. Še huje je morda to, da preskočite zajtrk in se lačni odpravite na delo. Raziskave so pokazale, da si na ta način še najhitreje naberete odvečne kilograme.

Če želite izgubiti odvečne kilograme, se morate navaditi vsako jutro v miru pozajtrkovati – pa čeprav le kakšno malenkost. Za skodelico müslija ali kos kruha z nizkokaloričnim namazom si morate vedno vzeti čas, kar pomeni, da morate v miru pozajtrkovati pri mizi in ne med jedjo drveti iz kopalnice v kuhinjo in nazaj.

2. Najejte se do sitega

Pri hujšanju je to ključnega pomena. Bolje je, da trikrat na dan pojeste nekaj krepilnega, kot pa da ves dan grizljate majhne prigrizke, saj tako želodec nikoli ni zares poln in zato sploh nimate občutka sitosti. Kmalu zatem boste ponovno občutili lakoto in posegli po novem prigrizku. Kalorije se vam bodo nabirale ena za drugo. Dobro vas bodo nasitila živila z beljakovinami, kot so meso, ribe, jajca in stročnice.

Zlato pravilo: zjutraj jejte ogljikove hidrate (müsli s sadjem, kruh z marmelado), za kosilo si privoščite mešanico iz beljakovin in ogljikovih hidratov (meso/ribe/jajca/tofu in zelenjavo s krompirjem/testeninami/rižem), zvečer pa vam priporočamo živila s poudarkom na beljakovinah (skuta/sir z manj maščobami/ribe z zelenjavo ali presno hrano). Zvečer se izogibajte obloženim kruhkom, testeninam in pici. Če bo telo med spanjem polno ogljikovih hidratov, bo porabilo manj maščob.

3. Sladkanje, a le poredkoma

Običajno prav dobro vemo, s čim smo si prislužili dodatne kilograme: sladoled na sprehodu po mestu, čokolada zvečer ob gledanju televizije, kolač po nedeljskem kosilu.

S to navado morate preprosto prekiniti in si takšne dobrote privoščiti le poredkoma. Redijo takšne nezdrave navade in ne občasne večerje s petimi hodi ali bogata kosila pri babici. Na nepričakovane večje vnose kalorij se bo vaša presnova še hitreje in aktivneje odzvala, saj se jih bo telo poskušalo kar najhitreje znebiti.

4. Čim več se gibajte

Porabite čim več energije. Izkoristite vsako priložnost, da se razgibate. Raziskave so pokazale, da ne boste dosegi nič, če se boste trikrat na teden po 30 minut rekreirali, ves preostali čas pa lenarili. Torej, pojdite vsak dan rajši po stopnicah kot z dvigalom, podajte se v službo s kolesom, izstopite eno postajo prej z avtobusa in se do službe sprehodite... pa saj veste.

5. Zdravo s sadjem in zelenjavo

Čas je za zdrave jedi. Na trgu lahko kupite toliko različnih vrst božanske zelenjave in sezonskega sadja, da bi bilo res škoda, če ne bi teh okusnih, nizkokaloričnih živil vključili v svoj vsakdan. Če se boste izogibali sadju in zelenjavi, se ne boste mogli znebiti odvečnih kilogramov in hkrati ostati zdravi.

Navadite se na to, da v vsak obrok vključite zelenjavo in sadje. Večino prostora na vašem krožniku naj zavzema zelenjava, kalorična živila pa naj igrajo le stransko vlogo.

6. Nori na vok

Ali pogosto jeste azijsko hrano? Ste že jedli suši? Ali pripravljate jedi v voku? Če ne, vam vse to toplo priporočamo. Nepogrešljive sestavine azijske kuhinje so čili, ingver in česen, ki spodbudijo presnovo in pospešijo izgorevanje maščob.

7. Ko vas popade želja po sladkem

Če vas nenadoma popade želja po čokoladi, si vzemite trenutek in se vprašajte: »Ali resnično potrebujem ta košček čokolade?« V tistem trenutku morda sploh niste lačni, ampak ste pod stresom, zdolgočaseni, nejevoljni, ... V vsakem primeru morate biti pripravljeni na takšne situacije. Premislite, kaj drugega bi vas spravilo v boljšo voljo. Mogoče vam bo pomagalo to, da pokličete prijatelja ali pa si privoščite prijeten večer s partnerjem. Celo kratek sprehod vas bo odvrnil od želje po čokoladi in vas razvedril. Ko vas torej pograbi želja po sladkem, globoko vdihnite in razmislite o drugih možnostih.

8. Imejte polne roke dela

Človek bi najprej pomislil, da je prav igranje računalniških igric eden od razlog za pridobivanje odvečnih kilogramov. Ampak to ni povsem res. Po raziskavah sodeč nam hrana sploh ne pride na pamet, če imamo neprestano v rokah igralno konzolo ali pa če prste ves čas premikamo po tipkovnici. To seveda ne pomeni, da naj Super Mario postane vaš najboljši prijatelj. S tem smo le hoteli dokazati, da zaposlite svoje roke – pa naj bo to z računalniškimi igricami, vrtnimi opravili ali športom. S tem boste zaposlili tudi svoje možgane, da ne bodo mislili na hrano.

Avtor: Jazkuham.si

Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih