bolha.com MojeDelo.com

"Piti je treba veliko vode" Nutricionistka svetuje

Deli:
Facebook
Twitter

Mirna Reynolds, sicer pevka, nam je zaupala svoj jedilnik, nutricionistka iz Zavoda za zdravo prehrano Alja Dimic pa ji svetuje.

Sveže iztisnjen pomarančni sok

Dober začetek dneva, saj si s sveže stisnjenim sokom zagotovimo veliko vitamina C in antioksidantov, ki uničujejo proste radikale in varujejo naše celice. Prav tako si s sokom zagotovimo dvig energije, vendar je pomembno, da pijemo neprecejen oziroma takšen sok, ki vsebuje tudi vlaknine pomaranče, saj ravno vlaknine pripomorejo k počasnejšemu in dolgotrajnejšemu dviganju energije.

Vseeno bi Mirni ob 7:00 zjutraj raje priporočila velik kozarec sveže vode in kakšen svež, nepredelan, domač jogurt, ki vsebuje številne probiotične kulture. Naše zdravje se začne v črevesju, zato moramo poskrbeti za zdravo črevesno floro in takšen jogurt nam je lahko v veliko pomoč. Pomarančni sok pa naj popije ob zajtrku.

Umešana jajca (2) in kos črnega kruha

  • Rumenjaki v jajcu vsebujejo poleg beljakovin tudi vitamin B12, ki pomaga raztapljati maščobo, zagotavlja zdrav živčni sistem ter pomaga pri sintezi beljakovin in tvorbi ter obnavljanju krvničk.
  • Prav tako sveže jajce ali dva na dan ob pravilni in uravnoteženi prehrani ter gibanju ne povečujeta holesterola, temveč izboljšujeta razmerje med dobrim (HDL) in slabim (LDL) holesterolom. Mirna naj si jajci popeče na kokosovem maslu, ki je odporno tudi pri segrevanju na visokih temperaturah in ne postane strupena, transnasičena maščobna kislina.
  • Zelo pa bi Mirni priporočila, da bi sveže stisnjen pomarančni sok popila zraven jajc, saj C-vitamin izboljšuje telesno uporabo beljakovin.
  • Pri kruhu je previdnost zelo pomembna, saj je večina kruhov, ki jih kupimo v trgovinah, le pobarvan beli kruh z dodatkom nekaj semen.
  • Vse vrste kruha vsebujejo razne emulgatorje za podaljševanje trajanja in svežine, med njimi so tudi barvila za črn kruh.
  • Bela moka je precej cenejša od prave črne. Polnozrnat kruh mora biti spečen iz moke, ki je zmleta iz polnovrenih in neoluščenih pšeničnih zrn in ni dovolj, če so navadni moki (beli in barvani) dodana razna zrna in posipi zrn. Seveda je najbolje, če si Mirna (na primer med vikendom) sama speče zelo dober domač kruh.

Riž z grahom, ocvrto piščančje meso, zelena solata

Mirna naj resnično uporablja nepredelan, polnozrnati riž, saj le tak vsebuje beljakovine, balastne snovi, vitamine in minerale, ki so zelo pomembni za ohranjanje zdravja. Tudi grah je odličen, saj vsebuje vitamina A, B in minerale, kot so železo, fosfor in kalcij.

Mirni bi priporočila, da si namesto piščančjega mesa privošči purana, saj piščančje meso vsebuje več kalorij in nasičenih maščob kot puranje. Naj izpusti pohanje, saj pri cvrtju nastajajo mnoge toksične in kancerogene snovi, poleg tega tako pripravljeno meso vsebuje ogromno "slabih" nasičenih maščob. Vsekakor naj si meso popeče na kokosovem maslu.

Zelena solata je odlična izbira, le pri zabeli naj uporablja deviško oljčno olje, nepredelano in ne dodatno jodirano sol, ter domač jabolčni kis ali še bolje sok limone.

Sadni jogurt

Vsekakor bi Mirni priporočila, naj uživa le svež, domač naravni jogurt, ki mu po okusu primeša sveže sadje, narezano na koščke.

Nikakor naj ne kupuje že pripravljenih sadnih jogurtov, saj v sebi skrivajo ogromno sladkorjev, ojačevalcev okusa in raznih zdravju škodljivih, dodatkov (na primer aspartam).

Tunina Rio Mare, toast, narezana in soljena rdeča paprika

Večerja ni ravno zdrava izbira. Predvsem naj se izogiba hrani v pločevinkah, saj denimo tuna vsebuje tudi številne emulgatorje za daljšo obstojnost. Prav tako pri pločevinkah nikoli ne vemo, kakšno tuno pravzaprav jemo. Že tako pa je pri tuni, ki je na koncu prehranjevalne verige, vsebnost težkih kovin večja ( kadmij, živo srebro ...).

  • Namesto tune v pločevinki naj si v ribarnici kupi svežo tuno.
  • Toast naj izpusti oziroma ga vsaj nadomesti s pravim, polnozrnatim.
  • Rdeča paprika je sama po sebi dobra izbira, vendar naj Mirna ne pretirava s soljo. Priporočam, naj vedno uporablja naravno, nepredelano morsko sol.

 

Priporočilo

Mirni bi priporočila veliko nesladkane tekočine. Človek bi moral vsak dan popiti liter vode na 25 kilogramov telesne teže.

Avtor: Jazkuham.si

Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih