bolha.com MojeDelo.com
Sokovi

Post ni metoda hujšanja

Deli:
Facebook
Twitter

Post ob sveže iztisnjenih sokovih je enako (ali še bolj) učinkovit kot postenje ob vodi, saj z njim dobite energijo za vsakodnevne obveznosti, pravi nutricionistka Mojca Cepuš iz Befita.

Gre za zdravilno metodo, to ni hujšanje ali izgubljanje kilogramov,” poudarja nutricionistka.

Ananas, limone, melone

Za dinamično razpoloženje uživajmo sokove iz encimskega sadja, kot so ananas, mango, limone, pomaranče in jabolka. Uživajmo melono, ki se čudovito izrabi v mešalniku, saj je polna vode. To je najbolj bazičen sadež in je pri postu za optimalno ravnovesje sluznic nepogrešljiva,” svetuje nutricionistka Natalija Sakelšek iz Kirurgijaceneje.com. “Sicer pa naj postno kulinariko sestavlja čim več barvitih sestavin, med njimi zelena, oranžna in rdeča,” dodaja. Cepuševa svetuje uživanje zelenjavnih prevretkov. “Zelenjava naj rahlo zavre, da se sprostijo vitamini, nato pa to tekočino, seveda brez soli, popijte,” pojasnjuje.

Priprava več dni prej

Priprava na post je zelo pomembna; post se vedno začne v glavi, pravi Sakelškova. “Zlasti če smo v zadnjih dneh veliko jedli, je smiselno, da se na post pripravimo tri ali štiri dni prej; prvi dan izločimo meso in mlečne izdelke, drugi dan testenine in kruh, tretji dan jemo samo sadje in zelenjavo, četrti dan pa se lahko začnemo postiti,” dodaja Cepuševa. “Podobno naj bo prehod na navadno hrano po končanem postu počasen; prvi dan si nikakor ne privoščite mlečnih izdelkov,” opozarja sogovornica.

Za boljše počutje lipov čaj

Pitje čajev Sakelškova svetuje, kadar se ne počutite najbolje in ste na meji, da zbolite. “Lipov čaj, ki mu dodamo malo bezga in kamilice, bo povzročil naravno vročino, in če bomo imeli srečo, se bomo zbudili zdravi,” pravi, a čaj iz lipe uživajte le en teden. O zelenem čaju pa pravi: “Vse, kar je zeleno, nas napolni z zelenim, s kisikom, z vitalnostjo. Uživajte ga z veseljem, najbolj vam bo teknil zeleni čaj z okusi, ki ga lahko v čajnicah kupite v poljubni količini.”

Vsaj liter in pol tekočine

V praksi prve dni pijemo več vode, nato se nam z vsakim dnem manj prileže, pravi Sakelškova. “Prve dni uživajte od dva do tri litre tekočine in pazite, da je popijete vsaj liter in pol na dan,” dodaja.

Pojav bolezenskih znakov

Postenje je prve dni najnapornejše in lahko se pojavijo znaki kakšne prejšnje bolezni,” pravi Cepuševa. “Če je imel nekdo pogosto angino, se lahko pojavijo znaki te bolezni, a po nekaj dneh praviloma izginejo.”

Avtor: N. M.

Komentarji0

Še ni komentarjev.

Dodaj komentar
Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih