bolha.com MojeDelo.com

"Pozabi na salamo!" Nutricionistka svetuje

Deli:
Facebook
Twitter

Estradnik Damjan Murko mora izboljšati prehranjevalne navade. "Salame so zelo nezdrave, dimljene pa še toliko bolj," mu svetuje Alja Dimic, nutricionistka iz Zavoda za zdravo prehrano.

Damjanov jedilnik:

  • ob 8.00 0,5 litra vode
  • ob 9.00 salama iz dimljenih puranjih prsi, sir
  • ob 12.00 juha, goveje meso z zelenjavo
  • ob 15.00 eno jabolko
  • ob 17.00 dve tablici čokolade
  • ob 20.00 špageti s tuno

Dimljene puranje prsi, sir

Salame so zelo nezdrave, dimljene pa še toliko bolj. Vsebujejo barvila, sredstva za konzerviranje, gensko spremenjene snovi in veliko soli. Imajo visoko vsebnost maščob in zelo malo kakovostnih beljakovin.

  • Najbolje bi bilo, če bi si izbral puranje prsi.
  • Tudi siri vsebujejo veliko maščob in soli.
  • Na dan lahko pojemo največ oziroma manj kot pet gramov soli, kar ustreza eni čajni žlički.
  • 10 dag sira vsebuje 800 mg natrija oziroma 2 g soli.
  • 10 dag salame vsebuje 1.200 mg natrija oziroma 3 g soli.

Juha, goveje meso z zelenjavo

Juha je zelo zaželena, vendar mora biti brez raznih dodatkov, kot so smetane, jušne kocke. Izogibajmo se predpripravljenim mešanicam začimb (vsebujejo škrob) in dodajanju soli. Juho raje začinimo s svežimi začimbami, kajenskim poprom ...

Goveje oziroma rdeče meso moramo uživati zelo zmerno, saj poleg visokega odstotka nasičenih maščob in LDL-holesterola (škodljivega) vsebuje veliko arahidonske kisline, ki pospešuje vnetja.

Rdeče meso vsebuje veliko soli, pri pečenju pa se tvorijo nevarne, rakotvorne spojine. Najprimernejša priprava rdečega mesa je kuhanje oziroma dušenje, veliko bolje pa je, če uživanje rdečega mesa zamenjamo z belim (puranjim, ki vsebuje več beljakovin kot piščančje) ali še bolje z ribami, bogatimi z maščobnimi kislinami omega 3.

Zelenjava je zelo zaželena, najboljša je surova ali popečena na kokosovem maslu. Damjan naj se izogiba dolgim toplotnim obdelavam, saj zelenjava s kuhanjem in pečenjem izgubi večino vitaminov in mineralov.

Jabolko

Jabolko je odličen sadež, poln vitaminov in mineralov, še kako potrebnih za organizem.

Čokolada

2 tablici čokolade vsebujeta veliko sladkorjev in maščob.

Najbolje bi bilo, če bi si Damjan privoščil črno čokolado z visokim odstotkom kakava (eno rebro).

Špageti

Špageti s tuno so zdrav obrok, če si izberemo polnozrnate špagete ali špagete, ki ne vsebujejo glutena.

Tudi tuna je odlična kot polivka čez špagete, vendar takrat, kadar si izberemo tisto v lastnem soku ali še raje svežo.

Prehranska strokovnjakinja je ugotovila, da Damjan zaužije:

  • preveč soli (salame, siri, rdeče meso)
  • preveč nasičenih maščob (salame, rdeče meso, čokolada)
  • preveč LDL-holesterola (salame, rdeče meso, sir)
  • preveč enostavnih, predelanih ogljikovih hidratov (čokolada, pšenične testenine)
  • preveč beljakovin živalskega izvora (meso, sir)
  • premalo sestavljenih ogljikovih hidratov (sveže sadje)
  • premalo nenasičenih maščobnih kislin omega 3 (ribe, oreščki)
  • premalo beljakovin rastlinskega izvora (zelena listnata zelenjava, stročnice ...)
  • premalo pije

Priporočila strokovnjakinje

Damjanu bi priporočila, naj kakšen sadež (pomarančo, mandarino) zaužije tudi dopoldne, naj iz svoje prehrane izključi salame in predelane izdelke ter naj omeji uporabo rdečega mesa. Živalske beljakovine naj zamenja z rastlinskimi, namesto mesa naj si privošči ribe. Čez dan mora popiti veliko več vode (približno 1 l na 25 kg).

Avtor: Jazkuham.si

Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih