bolha.com MojeDelo.com

Prehrana otroka od drugega leta Otroške jedi

Deli:
Facebook
Twitter

Od drugega leta lahko vaš otrok že jé skupaj z vso družino pri kosilu. Če ima že dovolj zob ter nima težav z žvečenjem in požiranjem, lahko pokusi vse, kar prinesete na mizo.

 

Prehod na družinsko hrano naj poteka postopoma, da ne boste preobremenili otrokovega prebavnega sistema. Preizkusite, kaj vašemu otroku tekne in kaj dobro prebavlja. Če nekaj ustreza odraslim, še ne pomeni, da bo dobro delo tudi otroku.

Ker so malčki tako zelo radovedni, bi radi pokusili vse mogoče. Pogosto so zelo neučakani in bi kar najhitreje jedli vse, kar jedo odrasli. To obdobje radovednosti izkoristite in otroku ponudite karseda pestro prehrano, tako da ga pripravite na raznolikost okusov. Četudi vaš otrok določenih jedi in živil ne mara, mu jih ponudite vedno znova. Pogosto se zgodi, da se otrok vda, določeno jed vseeno pokusi in se nanjo tudi navadi.

Če otroku še niso zrasli zadnji zobje, je priporočljivo, da živila z razmeroma trdo lupino, kot so paprika, paradižnik, grah, surova zelenjava (kumarice, korenček itd.) in sadje, narežete na majhne koščke ali pretlačite.

Zelo trda in majhna živila, kot so orehi, (gumijasti) bonboni in kokice, otroku ponudite šele takrat, ko lahko dovolj dobro žveči in požira, da mu koščki jedi pomotoma ne uidejo v sapnik.

Majhne porcije so boljše od velikih. Če je otrok potem še lačen, mu lahko ponudite še kakšno malenkost.

Sol in začimbe uporabljajte v zelo majhnih količinah.

Priporočamo, da otroku ne ponudite težko prebavljive hrane, kot so močno zapečeno meso, meso, pečeno v veliko maščobe, in ocvrte jedi.

Kaj otroci potrebujejo za dober razvoj?

  • Otroci potrebujejo raznolika živila.

Večja je raznolikost živil, več hranilnih snovi bo dobil otrok. Ne prepovejte mu nobene hrane, pomembno je le, da določenih živil zaužije več, drugih pa manj.

  • Otroci potrebujejo redne obroke.

Otrok mora jesti zjutraj, popoldne in zvečer – najbolje, da jé kar skupaj z vami. Lakoto med obroki lahko poteši s sadjem, sadno kašico, mlečnimi izdelki, kruhom ali nekaj piškoti. Otroci raje jedo v družbi, pri čemer pa poskrbite tudi za mirno vzdušje: med obrokom naj ne bosta prižgana radio ali televizija, ki bi otroka zamotila.

  • Otroci obožujejo rutino.

Rutinski potek dneva daje otroku občutek varnosti.

  • Otroci potrebujejo veliko tekočine.

Otrok mora piti pri vsakem obroku in po potrebi tudi med obroki. Priporočamo vodo ali nesladkan čaj. Primerni pa so tudi sokovi, če jih seveda dobro razredčite z vodo.

Koliko obrokov na dan?

Za otroke po drugem letu so primerni trije glavni obroki – dva hladna in en topel – ter dva manjša vmesna obroka dopoldne in popoldne.

Če vaš otrok še vedno rad je kašice, mu jih z veseljem ponudite. Za zajtrk, popoldansko malico ali večerjo mu ponudite na primer zdrobovo ali ovseno kašico s kompotom. Kašice lahko pripravite tudi z mlekom, ki je pomemben vir kalcija.

Ne bodite zaskrbljeni, če vaš otrok včasih nima apetita in noče veliko pojesti. Povsem normalno je, da včasih poje več, drugič manj. Otroka ne silite k jedi, saj obstaja nevarnost, da bo v prihodnje težje prepoznaval občutek lakote ali sitosti.

Katera živila so primerna bolj in katera manj?

Otroci (in tudi odrasli) v prehrani potrebujejo veliko rastlinskih živil, npr. zelenjavo, sadje, krompir, testenine, riž, kruh.

Rastlinska živila so zelo hranilna. Z eno porcijo teh živil zaužijemo ogromno vitaminov in mineralov.

Otroku ponudite veliko:

  • različne sveže zelenjave in sadja (glede na letni čas),
  • krompirja,
  • polnozrnatih izdelkov (kruh, nesladkane mislije, žitne kosmiče, različne žitarice – npr. proso in ajdo) ter
  • stročnic in izdelkov iz soje (previdno – nekaterim otrokom povzročajo težave s prebavo).

Ta živila vsebujejo veliko pomembnih hranilnih snovi, kot so ogljikovi hidrati, beljakovine, železo, magnezij, vitamini B1, B6 in C ter balastne snovi.

Otroku zmerno ponudite :

  • živila živalskega izvora, npr. mleko, sir, meso, klobase, jajca in ribe. 

 Ta živila med drugim vsebujejo veliko beljakovin, železa, joda, cinka, kalcija, vitaminov B2, B12, A in D ter nenasičenih maščobnih kislin.

Priporočamo, da otroku največ dvakrat ali trikrat na teden pripravite jed iz nemastnega mesa (izmenično perutnino, govedino, svinjino, jagnjetino) ali klobas, vsaj enkrat na teden pa ribe, še posebno morske, ki so pomemben vir joda in maščobnih kislin omega 3.

Otroku vsak dan ponudite mleko ali mlečne izdelke, saj so pomemben vir kalcija, ki omogoča dobro rast kosti. Ponudite predvsem živila z manj maščob (npr. manj mastno mleko in mlečne izdelke). Če vaš otrok rad je sadne jogurte, jih zmešajte z navadnim jogurtom in tako zmanjšajte količino sladkorja.

Otroku ponudite manj:

  • mastnih živil in živil, ki vsebujejo veliko sladkorja; to so npr. olje, maslo, orehi, smetana, sladkarije in slani prigrizki. Na dan naj zaužije le 1–2 žlici olja in le dve čajni žlički masla.

Za otroke je najprimernejše repično olje, ki vsebuje veliko maščobnih kislin omega 3. Takoj za repičnim oljem je priporočljiva uporaba oljčnega, sojinega, sončničnega olja ali olja iz koruznih kalčkov.

Ne bodite pozorni le na očitne maščobe, kot so maslo, margarina in olje, temveč tudi na skrite maščobe v klobasah, mlečnih izdelkih, gotovih jedeh, hitri prehrani, sladkarijah, pecivu in kolačih.

Sladki in slani prigrizki

Otroka poskusite že od vsega začetka navaditi, da lahko nekaj sladkih ali slanih prigrizkov poje le enkrat na dan, in sicer najbolje po obroku. Tako si ne bo pokvaril apetita za pomembnejša živila in jedi, po drugi strani pa je tako bolje za njegove zobke.

Avtor: Jazkuham.si

Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih