bolha.com MojeDelo.com

Riž je zdrav! Zrnasto zdravje

Deli:
Facebook
Twitter

Riž je pomembno živilo, celo naravno zdravilo, s katerim se lahko izognemo boleznim in se borimo proti zdravstvenim motnjam.

  • Riževo-sadna dieta pomaga pri zniževanju visokega pritiska. Svetuje jo veliko priznanih zdravnikov. Tri dni v tednu, najbolje v petek, soboto in nedeljo, zaužijte 250–300 gramov riža skupaj s tisoč grami sadja – najbolje, da to razdelite na pet obrokov.
  • Riž krepi jetra in znižuje previsok holesterol.
  • Ker riž vsebuje veliko vitamina B, krepi razrahljane živce in deluje protistresno.
  • Niacin v rižu krepi telo proti alergijam.
  • Riž ne vsebuje glutena in je idealna alternativa za vse, ki so alergični na žitarice, kot sta pšenica ali ječmen.
  • Ker vsebuje veliko kalija, ima riž močan učinek pri odvajanju vode iz telesa. Ta učinek pa povečuje tudi dejstvo, da riž ne vsebuje toliko natrija, zaradi česar celice ne zadržijo veliko vode.
  • Riž krepi želodec in črevo. Z riževo sluzjo lahko odpravimo drisko ali črevesni katar – l5 gramov riža skuhamo v litru vode in pojemo.

Vse te učinkovine pa ima seveda naravni riž, ki v svojem zrnju ohranja vitalne sestavine. V prečiščenem belem rižu ostane le približno 20 odstotkov vitaminov, tretjina magnezija in manj kot polovica balastnih snovi.

    Skoraj tako hranljiv riž je parboiled riž. Preden ga prečistijo, z vodno paro v notranjost zrna stisnejo vse vitamine in minerale iz lupine.

    Zelo veliko mineralov vsebuje basmati riž, tudi če je prečiščen. Ta riž raste v predgorju Himalaje in črpa vitalne snovi iz rek in morij visokogorja. Zaradi tega ima tudi močno aromo.

    Avtor: Jazkuham.si

    Išči Išči po kategorijah

    Brskanje po kuharskih receptih