bolha.com MojeDelo.com

Otresite se spomladanske utrujenosti Nasveti

Deli:
Facebook
Twitter

Ste utrujeni, izčrpani, nenaspani, pa čeprav spite dovolj, in brez volje do česarkoli? Jejte torej uravnoteženo, lahko hrano, bogato z vitamini, minerali, vlakninami in zdravimi maščobami. 

Kako se otresti spomladanske utrujenosti?

  • Hrana za energijo. "Treba je jesti dosti surovega sadja in zelenjave, veliko vitamina C, magnezij, matični mleček in med, ki odlično krepita telo, spirulino ... Vse to pomaga, da obnovite zaloge, ki ste jih med zimo zaradi slabše in manj raznolike prehrane porabili," svetuje nutricionistka Mojca Cepuš. Jejte torej uravnoteženo, lahko hrano, bogato z vitamini, minerali, vlakninami in zdravimi maščobami. Zjutraj ne preskočite zajtrka, nato pa imejte še vsaj tri do štiri manjše obroke. Izogibajte se težko prebavljivim živilom. V prehrano vključite živila, bogata z vitamini B, katerih pomanjkanje je lahko vzrok za slabo delovanje ščitnice, ki se kaže v cikličnem upadu energije. Za dobro presnovo so zelo pomembni vitamin C, magnezij, cink, železo in koencim Q10.
  • Uvedite sadni, zelenjavni ali sadno-zelenjavni dan ali pa se vsaj potrudite zaužiti čim več presnega sadja in zelenjave. Lahko se lotite tudi posta, a če ne gre za kratek enodnevni ali nekajdnevni post, se prej posvetujte z zdravnikom."Post je spomladi odličen (in tudi jeseni kot priprava na zimo). Lahko se postite ob vodi, sadnih sokovih ali zelenjavnih prevretkih. Takoj po pustu se začenja 40-dnevni post, ki traja do velike noči, to je odlična priložnost za vse, ki se želijo prečistiti," pove Cepuševa.
  • Bodite dovolj na soncu, saj svetloba zavre tvorbo melatonina, ki povzroča zaspanost.
  • Dovolj se gibajte. Odlična sta že hoja in lahen tek, a nikar ne pretiravajte. Tudi v deževnih dneh se primerno oblecite, se odpravite vsaj na kratek sprehod in dihajte globoko. Tisti, ki so v odlični telesni kondiciji, tudi vremenske spremembe manj občutijo oziroma jih spreminjanje vremena ne moti, pravijo strokovnjaki.
  • Ko čutite, da ste preobremenjeni in utrujeni, počivajte. Dovolite si kratek, a krepčilen popoldanski dremež in ne pozabite na meditacijo. Zvečer ali ko začutite potrebo, vsaj za deset minut umirite misli in telo.
  • Pojdite v savno in tako med drugim spodbudite izločanje strupov iz organizma ter pospešite cirkulacijo.
  • Ukvarjajte se s stvarmi, ki vas veselijo in napolnijo z energijo.

 

S čim spomladi obogatiti jedilnik?

  • Kalčki krepijo in obnavljajo organizem, saj je v njih zelo veliko antioksidantov ter rudninskih snovi, beljakovin, encimov in vlaknin.
  • Brokoli, šparglji in špinača vsebujejo vitamine B, magnezij in železo. Brokoli je dober vir koencima Q10.
  • Sončnična semena so vir magnezija, bakra, železa, cinka, beljakovin, vitaminov B in esencialnih maščobnih kislin.
  • Peteršilj vsebuje zelo veliko vitamina B12 in vitamin C ter številne druge pomembne hranilne snovi.
  • Oves je med najbolj zdravimi žiti in med drugim z nizkim glikemičnim indeksom umirja raven krvnega sladkorja. Zato so ovseni kosmiči prava izbira za zajtrk.
  • Ginseng krepi imunski sistem in v stresnih obdobjih nevtralizira učinke prostih radikalov.

 

PRIVOŠČITE SI NAPITEK POLN VITAMINOV

Vitaminski napitek

Korenčkov napitek

Avtor: T. T.

Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih