bolha.com MojeDelo.com

Tekočina je pomembna Otroške jedi

Deli:
Facebook
Twitter

Pogosto razmišljamo le o tem, kaj lahko otroci jedo, ne pa, kaj lahko pijejo. Tekočina je izjemno pomembna za naše zdravje.


 

Otroško telo je sestavljeno iz približno 80 odstotkov vode (s starostjo se ta odstotek zniža). Otroci potrebujejo veliko več tekočine kot odrasli, če pri tem seveda upoštevamo razlike v telesni teži. Zato pazite, da vaš otrok čez dan popije dovolj tekočine in poje veliko živil, ki vsebujejo velik delež tekočine; to so npr. sadje, juhe in zelenjava. Mlajši ko je otrok, občutljivejši je na pomanjkanje tekočine.

Če se otrok veliko giblje, se njegova potreba po tekočini – še posebno ob vročih dneh – lahko celo podvoji. Raziskave so pokazale, da se kognitivne sposobnosti otrok izrazito zmanjšajo, če njihovo telo ne dobi dovolj tekočine. Če otroci manj jedo, morajo toliko več piti, saj tudi s hrano v telo dobijo veliko tekočine. Povečana potreba po tekočini se pojavi ob vročih dneh, ob vročini, bruhanju in driski ter, če se otrok veliko giblje.

Toda ne bodite v skrbeh, če vaš malček takoj ob prehodu na družinsko prehrano noče veliko piti. Pri nekaterih otrocih občutek za žejo na začetku še ni tako dobro razvit in se morajo na pitje iz kozarca ali skodelice še navaditi.

Naši nasveti:

  • Če vaš otrok noče piti, poskusite z uvedbo pisanih slamic. S tem boste navdušili vsakega otroka.
  • Otroka opominjajte, da mora piti vsak dan.
  • Otrok mora piti pri vsakem obroku in tudi po njem.
  • Vsakič ko gre vaš otrok v vrtec, naj s seboj vzame pijačo.
  • Bodite zgled svojemu otroku in veliko pijte tudi sami.
  • Priporočamo predvsem navadno vodo iz pipe (če je dobre kakovosti), mineralno vodo (z vsebnostjo natrija manj kot 50 mg/l), nesladkan zeliščni ali sadni čaj in čaj rooibos ter močno razredčen jabolčni, hruškov ali korenčkov sok (1/3 soka, 2/3 vode).

Manj primerne so industrijsko proizvedene sadne pijače (imajo veliko sladkorja in umetnih barvil ter malo vitaminov in mineralnih snovi), kokakole in ledeni čaji. Kozarec (0,2 l) kokakole vsebuje približno 21 g, pločevinka kokakole (0,33 l) pa 34 g sladkorja. Takšne pijače lahko bistveno prispevajo k čezmerni telesni teži in nastanku zobnega kariesa.

Svojim otrokom nikakor ne smete ponuditi kave, črnega in zelenega čaja ter industrijsko proizvedenih ledenih čajev, kokakole in energijskih pijač, saj zaradi vsebnosti kofeina pri otrocih, mladini in celo nekaterih občutljivih odraslih povzročajo občutek nemira, vrtoglavico, povišan srčni utrip, bruhanje in motnje spanja.

Veliko šolskih otrok zelo pogosto pije raznovrstne pijače z mehurčki, kot sta kokakola in oranžada. Nekatere poleg sladkorja vsebujejo veliko kofeina. Velike količine ogljikove in fosforjeve kisline (npr. v kokakoli) lahko povzročijo preobilje želodčne kisline. Za nevtralizacijo vrednosti pH telo nato od kosti odvzame kalcij. Te pijače vsebujejo tudi veliko umetnih arom in barvil ter citronsko kislino. Vse to lahko poškoduje sklenino zob.

Čaj rooibos (čaj iz rdečega grma) pa ne vsebuje kofeina in je primeren tudi za majhne otroke.

Avtor: Jazkuham.si

Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih