bolha.com MojeDelo.com
Zakaj smemo ljubiti jajca za zajtrk

Vrnitev zajtrka z jajci

Celo splošna kontrola holesterola, ki jo izvajajo strokovnjaki za prehrano, priznava,  da se tisti »zloben holesterol« le ne nahaja v jajcih in da imajo tudi jajca svoje prehranjevalne fiziološke zasluge. Jajca so relativno zelo nizko kalorična in nimajo veliko maščob, kar predvsem velja za beljak. Poleg tega so zelo bogata z vitamini in minerali, saj vsebujejo natrij, kalij, kalcij,magnezij in fosfor. Tudi proteini v nepriljubljenem rumenjaku imajo svoje prednosti. Rumenjak ni tako čvrst, ampak je idealen za vezavo in zgoščevanje predvsem omak in juh.

Možnosti, kako hitro pripraviti izvrstne jedi, zagotovo ne primankuje.
Najbolj poznano in najenostavnejše je zagotovo klasično jajce na oko, ki so ga včasih imenovali tudi volovsko oko, predvsem kadar je rumenjak še lepo mehak, zunanjost pa še ni potresena s soljo. Da bi se izognili temu obstajata dve zelo enostavni metodi: medtem ko pečemo jajce ga pokrijemo. Tako nastane tanka plast nad rumenjakom, ki jo lahko posolimo in popopramo brez da bi jo uničili.
Druga metoda je bolj zahtevna: beljak in rumenjak ločimo preden ju spečemo. Nato najprej spustimo beljak v ponev, ga posolimo in šele nato dodamo rumenjak. Ta se navzame soli iz dna in ga zato ne rabimo dodatno začiniti. To je nepotrebno tudi kadar zraven pečemo slanino, šunko ali nanje naribamo tartuf.

Recept za uspešno pripravo jajca (ki ni nujno kokošje jajce, ampak trenutno zelo popularno v moderni kuhinji prepeličje jajce) je njegova prilagodljivost. Zelo dobro se ujame s sladkorjem ali soljo, maslom ali oljem, mlekom ali smetano, špinačo ali paradižnikom, kaviarjem ali tartufi, testeninami ali toastom. Prav všečen pa je tudi na kakšnem majhnem stejku za dobro jutro.

Avtor: jazkuham.si

Komentarji0

Še ni komentarjev.

Dodaj komentar
Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih