bolha.com MojeDelo.com
(Apium graveolens)

Zelena

Na kaj moramo biti pozorni pri pripravi?

Kadar kupujemo belušno zeleno, ta ne sme imeti rjavih delov ali listov. Pred uporabo moramo odrezati konce stebla, jih nato dobro oprati in odstraniti morebitna trda vlakna oziroma niti. Pri nakupu gomoljne zelene moramo biti pozorni, da ni votla in puhla. Ne imejmo zmotnega mišljenja, da je večji gomolj tudi boljši- veliki gomolji so po navadi oleseneli in manj okusni. Gomoljno zeleno moramo pred kuhanjem vedno olupiti. Obe vrsti zelene sta zelo okusni tako surovi kot kuhani. Če želimo gomoljno zeleno uživati surovo, ne smemo pozabiti na limonin sok, ki ga vtremo vanjo, saj se drugače zelo itro obarva na rjavo.

Zgodovina zelene

Smrt in erotika: zeleno že vse od grške antike asociiramo ravno z tema dvema vidikoma človeškega življenja. V antiki so zeleno pripravljali za sedmino; rimski pregovor o na smrt bolnih se je celo glasil „Samo še zelena mu preostane.“. Kljub temu je bila zelo priljubljena v vsakodnevni kuhinji. Po drugi strani so zeleni pripisovali moč dvigovanja potence in lastnosti afrodiziaka. V antiki in v srednjem veku so s temi častmi sicer označevali divjo obliko zelene, njeno pravo različico, kulturno rastlino, pa so prvič začeli gojiti šele v 16. stoletju.

Biološke značilnosti

Dve leti traja, da korenina zelene dozori. Ločimo tri glavne vrste zelene, ki spada med kobulnice: gomoljasto, belušno in stebelno zeleno. Gomoljasta ima kot pest veliko korenino, katere belo meso je skrito pod tanko rumenorjavo skorjo. Listi te sorte niso užitni, deli belušne zelene, ki rastejo nad zemljo, pa so primerni za kuhanje. Do 70 cm visoka in tudi do 1 kg težka rastlina je sestavljena iz več listov. Ti imajo užitne, sorazmerno široke in votle ali mesnate peclje, ki so lahko zelenobeli ali rdečevijolični. Pri stebelni zeleni se uporabljajo listi kot začimba.

Za telo in zdravje

Vsem vrstam zelene je skupno, da sodijo med zelo zdravo zelenjavo. Njihove sestavine imajo očiščevalen vpliv na kri in črevo, krepijo želodec in pospešujejo razgradnjo stresnih hormonov. Ker so bogate z vitamini, krepijo tudi imunski sistem. Gomoljasta zelena ima sicer več vitamina C kot belušna, toda zato je izredno bogata z minerali kot železo, kalcij, provitamin A in vitamin E. Semena belušne zelene pomagajo pri kašlju in nespečnosti. Na kratko: vseeno je, za katero sorto se odločite, saj so vse odlične za vaše zdravje!

Avtor: Jazkuham.si

Komentarji0

Še ni komentarjev.

Dodaj komentar
Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih