bolha.com MojeDelo.com

Zelenjavni nasveti Pravilno skladiščenje, priprava in še kaj ..

Deli:
Facebook
Twitter

Zelenjava je ena izmed najbolj pomembnih sestavin v prehrani. Čeprav je veliko izjem, je na splošno zelenjava okusna in ni sladka. Oreščke, zrna in zelišča običajno ne štejemo med zelenjavo. Zelenjava vsebuje beljakovine, ogljikove hidrate, nekaj pa tudi vitaminov in mineralov.

Da bo zelenjava ostala lepe barve

Zelena zelenjava, na primer brokoli, stročji fižol in špinačni listi, bo obdržala svojo barvo, če jo za kratek čas potopite v krop in jo nato ohladite v ledeno hladni vodi. Ta postopek se imenuje blanširanje. Če zelenjavo pražite, jo posujte z nekaj pecilnega praška – tudi tako bo barva ostala izrazitejša.

Hrustljava zelenjava

Da bo zelenjava ohranila barvo, jo kuhajte čim manj časa. Vedno jo nasekljajte na enako velike kose, da se skuha enakomerno. Pogosto zaleže že, če jo le na kratko blanširate in popražite na čisto malo maščobe ali pa podušite v malo tekočine. Ob upoštevanju teh nasvetov bo zelenjava v kar največji meri obdržala dragocene vitamine in minerale. Hrustljava in prehransko bogata zelenjava bo posebno dobro uspela v parni pečici.

Shranjevanje zelenjave

Samo po sebi je razumljivo, da je treba pravkar obrano oziroma natrgano zelenjavo kar najhitreje porabiti.

Toplota in sončna svetloba sta največja sovražnika hrustljavosti in svežine. Prostor, v katerem shranjujete zelenjavo, pa vseeno ne sme biti prehladen. Skoraj vsem vrstam zelenjave najbolj prijata hladno okolje (od štiri do šest stopinj Celzija) in visoka stopnja vlage v zraku (od 70 do 80 odstotkov). Večini gospodinjstev takšno možnost ponuja tako imenovani predal za zelenjavo v hladilniku, v katerem je bolj vlažno in topleje kot na vrhnjih policah.

Zelenjavo je priporočljivo zavijati v folijo ali papir, saj tako izgubi manj vlage. Morate pa se tudi zavedati, da nekatere vrste zelenjave ne spadajo v hladilnik – bučke in jajčevci v njem hitro postanejo mehki in na pogled ne preveč vabljivi. Paradižniki pa v hladilniku že po enem dnevu izgubijo večino arome.

Zelenjava, ki vsebuje veliko vode

Buče, bučke, jajčevce, kumare in podobno vedno pražite v zelo veliki in predvsem vroči ponvi, sicer se hitro začnejo kuhati v lastnem soku, se primejo na dno ponve in postanejo zdrizasti. Zato, preden dodate zelenjavo, vedno preverite temperaturo ponve, tako da nanjo kapnete nekaj kapljic vode – če se te odbijejo oziroma skačejo po ponvi, je temperatura primerna.

Večje količine zelenjave pražite v dveh rundah.

Stročnice

Lečo in fižol kuhajte v nesoljeni vodi, saj se sicer čas kuhanja močno podaljša, stročnice pa se ne zmehčajo dovolj. Sušene stročnice hranite v čim hladnejšem, temnejšem in čim bolj suhem prostoru. Stročnice neoluščene zdržijo do enega leta, oluščene pa ne več kot pol leta – grah, fižol ali leča se potem ne zmehčajo niti, če jih dolgo kuhamo. Zato ostankov ne mešajte s sveže kupljenimi stročnicami.

Kuhanje špargljev

Šparglje kuhajte v precej soljeni vodi z dodanega nekaj sladkorja. Če dodate še zajeten kos masla, preprečite, da bi se šparglji izsušili, žlahtna stebelca pa prekrije čisto nežna in nadvse okusna plast maščobe. Najbolje je imeti poseben lonec za šparglje s praktičnim snemljivim nastavkom, sicer pa jih lahko povežete tudi s kuhinjsko nitjo. Preden šparglje položite v lonec, mora voda vreti, potem pa se mora vse skupaj kuhati na majhnem ognju.

Čas kuhanja je odvisen od velikosti (od 8 do 16 minut), šparglji pa ne smejo biti popolnoma prekuhani, ampak naj raje ostanejo čvrsti. Pogosto priporočena metoda, da zraven špargljev kuhajte še staro žemljo, je nujna le v brezupnih primerih; če so šparglji zelo grenki.

Ko so šparglji kuhani, jih pustite, da se odcedijo, saj se sicer okus razvodeni. Lahko jih položite tudi na čisto kuhinjsko krpo, vendar krpa vpije skoraj preveč tekočine. Če so šparglji kuhani, preden je pripravljena omaka, jih je najbolje zaviti v folijo za živila, saj zaradi vlage vršički dlje ostanejo topli.

Avtor: Jazkuham.si

Išči Išči po kategorijah

Brskanje po kuharskih receptih